Metos on ollut jo 90 vuoden ajan varustamassa suomalaisia ammattikeittiöitä. Olemme markkinajohtaja Pohjoismaissa, Baltian maissa sekä Benelux-maissa ja kuulumme ALI-ryhmään. Metoslaisia on noin 750 yhdeksässä eri maassa.

Verkkokaupan myyntiehdot

Metos Verkkokaupan myyntiehdot

Metos Verkkokauppa Metos Oy Ab:n (Y-tunnus: 0108466-4) verkossa ylläpitämä kauppapaikka, joka myy tuotteita yritysasiakkaille ja julkisyhteisöille Suomessa. Sopimuksissa noudatetaan Suomen kauppalakia, ellei näissä myyntiehdoissa ole tosin määrätty. Metos Verkkokaupasta käytetään jäljempänä nimitystä ”Verkkokauppa”, Metos Oy Ab:sta ”Metos” ja palvelun käyttäjästä ”Asiakas”.

 

Yleistä

Verkkokaupan hinnat ovat euromääräisiä nettohintoja euroina alv 0 %. Hinta käsittää tuotteen vapaasti varastolla kuljetuspakkauksessaan, Kerava. Hinnat eivät sisällä rahtia, asennusta eivätkä asiakkaan tiloissa tapahtuvaa käytönopastusta. Kaikki tuotelähetykset vakuutetaan kuljetusvahinkoja varten myyjän lukuun. Jatkuvan tuotekehityksen vuoksi Metos pidättää oikeuden tuotteiden, tuotetietojen ja hintojen muutoksiin. Metos voi yksipuolisesti muuttaa myyntiehtoja tiedottamalla niistä Verkkokaupassaan. Tilaushetkellä noudatetaan kulloinkin voimassa olevia hintoja ja myyntiehtoja. Lain määräämät muutokset astuvat voimaan säädösten voimaantulohetkellä ilman erillistä ilmoitusta.

 

Toimitusaika

Verkkokaupassa on kerrottu kunkin tuotteen arvioitu toimitusaika. Varastotuotteet pyritään toimittamaan tilausta seuraavana arkipäivänä ja ne ovat asiakkailla 2-5 arkipäivän kuluessa. Yksilöity, Asiakkaan tilausta koskeva tuotteen lähetyspäivä Keravan varastolta kerrotaan asiakkaalle lähetettävässä tilausvahvistuksessa.

 

Toimitukset

Asiakas voi ilmoittaa tilausta tehdessään sille toimitustavan.
Muussa tapauksessa Metoksella on oikeus valita tuotteille ja niiden toimituspaikkaa koskeva edullisin toimitustapa.
Asiakas voi halutessaan noutaa maksamansa tuotteet OUTLET-myymälästä osoitteesta Metos Oy Ab, Ahjonkaarre, 04220 Kerava.

 

Toimitustavat ovat:
Asiakas noutaa tuotteen itse Keravan varastolta. (Yhteystiedot)
Postipaketti tai Rahti (Metos valitsee toimitustavan tuotteen tai määrän mukaan)
Asennettuna. Toimitukseen sisältyy rahti, kuljetusvakuutus, vanhan laitteen irrotus ja uusi laite olemassaoleviin, saman tehoisiin liitäntöihin (vesi, viemäri, sähkö) käyttökuntoon asennettuna sekä pakkausmateriaalin poisvienti.
Asennus ja vanhan laitteen kierrätys. Toimitukseen sisältyy rahti, kuljetusvakuutus, vanhan laitteen irrotus ja kierrätys, uusi laite olemassaoleviin, saman tehoisiin liitäntöihin (vesi, viemäri, sähkö) käyttökuntoon asennettuna sekä pakkausmateriaalin poisvienti. Huom! Ei koske kaasukäyttöisiä laitteita eikä keskuskoneliitäntäisiä kylmälaitteita, joiden asennustyöt sovittava erikseen paikallisen myyjän kanssa.

 

Toimitusmaksu

Asiakkaan Verkkokaupan kautta ostamien ja ennen toimitusta maksamien tuotteiden osalta noudatetaan Suomessa seuraavia kuljetusveloituksia:
Toimituksen sisältämien tuotteiden verottoman kokonaishinnan ollessa alle 100 € kuljetusveloitus on 10 € (alv 0%). Yli 100 € ostoksessa (alv 0%) rahti on veloitukseton.

 

Maksutavat

Verkkokaupan Asiakas voi valita seuraavista itselleen sopivimman maksutavan.

Maksu Paytrailin kautta pankkitunnuksilla, kortilla tai mobiilimaksulla (Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken, S-Pankki,Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express, Eurocard, Diners Club, MobilePay, Siirto)

Maksu laskulla, 14 pv netto (edellyttää laskutussopimusasiakkuutta Metoksella)

 

Virhevastuu

Mikäli tuotteessa tai palvelussa on jokin virhe, on Asiakkaan informoitava siitä Metosta annettava Metokselle mahdollisuus todentaa virhe ja korjata se. Tapauskohtaisesti tuote voidaan joko vaihtaa uuteen, korjata tai myöntää hinnanalennus. Metoksen virhevastuu rajoittuu Asiakkaan tuotteesta Metokselle maksamaan kauppahintaan. Metos ei ole vastuussa tuotteiden tai palvelujen virheestä tai käytöstä aiheutuneista välittömistä tai välillisistä kuluista tai tulonmenetyksistä.

 

Tietoturva

Asiakkaan antamat tiedot tallentuvat Metoksen asiakasrekisteriin. Tietoja käytetään asiakassuhteen hoitoon ja ylläpitämiseen. Metos ei luovuta tietoja kolmannelle osapuolelle. Rekisteriseloste on nähtävillä tästä linkistä. Metos käyttää Verkkopalvelussaan evästeitä. Näiden toimivat apuna sivuston kehittämistyössä. Asiakas voi halutessaan estää evästeiden käytön. Ohjeet asetusten muuttamiseen tähän löytyy asiakkaan käyttämän verkkoselaimen ohjeista. Jotkut Verkkopalvelun toiminnot saattavat hidastua tai estyä mikäli evästeiden käyttö on estetty.

 

Myyntiehtojen voimaanastuminen

Tilatessaan tuotteita Verkkokaupasta Asiakas hyväksyy nämä ehdot.

 

Näin ostat Metos Verkkokaupasta

Tuotteiden etsiminen ja valinta

Tuotetietoja pääset katsomaan otsikon Tuotteet alta löytyvän hakemiston kautta. Vaihtoehtoisesti voi kirjoittaa sivun ylälaidassa olevaan Haku-kenttään haluamasi tuotteen tai tuoteryhmän nimen. Kun sopiva tuote on löytynyt, niin voit valita sen Lisää koriin -painikkeen avulla. Tuotteen valitsemisen jälkeen siirryt automaattisesti sivulle, jolla näet ostoskorisi sisällön. Tuotteiden määrää ilmaisevaan kenttään voit muuttaa haluamasi kappalemäärän. Voi poistaa tuotteen korista muuttamalla määrää ilmaisevan kentän arvon tyhjäksi. Palaa takaisin tuotesivulle -napin avulla voit palata poimimaan lisää tuotteita.

Mikäli tarvitset apua tuotteiden valinnassa tai haluat lisätietoja, niin puhelinmyyntimme palvelee sinua erittäin mielellään. Tavoitat myyjämme arkisin kello 8.00 – 16.00 numerosta 020 300 900.

 

Tuotteiden maksaminen

Kun olet poiminut ostoskoriin haluamasi tuotteet, rastita Tilaus-vaihtoehto ja anna tarvittavat yhteystietosi sekä haluamasi toimitustapa. Paina tämän jälkeen Tallenna ja jatka käsittelyä, niin pääset valitsemaan maksutavan. Luottokortilla ja pankkitunnuksilla maksaessasi siirryt väliaikaisesti kyseistä maksupalvelusta vastaavan yrityksen sivustolle. Maksamisen jälkeen voit siirtyä takasin Metos Verkkokauppaan painikkeen palaa takaisin palveluntarjoajan sivustolle avulla.

 

Tuotteiden toimitus

Lähetämme sinulle mahdollisimman nopeasti, viimeistään seuraavana arkipäivänä tilausvahvistuksen, josta näet tuotteen lähtöpäivän varastoltamme.

 

Tarvitsetko apua – autamme mielellämme

Toimitusta koskevissa tiedusteluissa voit ottaa yhteyttä joko sinun kanssa asioineeseen myyjään, tai käyttää seuraavia palvelukanavia:
Puhelin (vaihde auki arkisin kello 8.00 – 16.00): 0204 39 13
Sähköposti: metos.finland@metos.fi
Huollon palvelunumero kaikkialla Suomessa: 020 300 300

 

Metoksen yleiset myyntiehdot

Hinnat

Hinnat ovat nettohintoja euroina alv 0 %. Pidätämme itsellemme oikeuden hintojen muutoksiin, mikäli valuuttakurssit, arvonlisävero, valmistuskustannukset, tuontimaksut tai muut tavarantoimittajasta riippumattomat maksut muuttuvat ennen toimituspäivää. Tarjousten laskentaperusteena käytetään tarjouspäivän Euroopan Keskuspankin keskikursseja. Mikäli valuuttakurssin muutos on enemmän kuin ±2 %, määräytyy lopullinen hinta toimituspäivän kurssin mukaisesti. Ehtoa sovelletaan 75 %:iin arvonlisäverottomasta hinnasta. Viivästyskorko on korkolain mukainen viitekorko lisättynä korkolain mukaisella lisäkorolla. Laskun lähettämisen jälkeisestä asiakkaan ilmoittamasta laskutustietomuutoksesta veloitamme 50,00 euron (+alv) käsittelymaksun.

 

Toimitus

Vapaasti varastossamme EXW Kerava. Pakkaus sisältyy hintoihin. Tarjoamme rahdin ja asennuksen erikseen hinnoiteltuna. Kokonaistilaus, johon sisältyy laitteita, tarvikkeita ja astioita, toimitetaan asiakkaalle sovittuna ajankohtana varastoistamme Keravalta. Verkkokauppamme vihreät varastotuotteet toimitetaan välimyyntivarauksin suoraan Keravan varastosta.

 

Omistusoikeus

Metos Oy Ab pidättää täyden omistusoikeuden myymaansa tavaraan, kunnes kauppasumma on kokonaisuudessaan korkoineen ja kuluineen maksettu.

 

Takuu

Metos Oy Ab antaa myymilleen tavaroille takuun raaka-aine- ja valmistusvirheiden varalta. Takuuaika on yksi (1) vuosi. Takuu koskee Suomeen ensimmäiselle ostajalle myytyjä laitteita. Takuukorjausta vaativan ostajan on tarvittaessa todistettava takuun voimassaolo. Korjauspyynnöt on esitettävä viivytyksettä takuuaikana joko suoraan Metoksen huollolle tai valtuutetulle huoltoliikkeelle. Kiinteästi asennetut ja hankalasti liikuteltavat laitteet korjataan mahdollisuuksien mukaan asiakkaan luona. Helposti liikuteltavat laitteet tulee ostajan toimittaa omalla kustannuksellaan ja vastuullaan huoltopisteeseen korjattavaksi. Korjatut laitteet ovat asiakkaan noudettavissa tai ne toimitetaan asiakkaan kustannuksella, hänen valitsemaansa kuljetustapaa käyttäen.

 

Palautukset

Tavaroiden palautus hyväksytään edellyttäen, että lähetys ei ole ollut tilauksen mukainen tai tavara on ollut viallinen ja muistutus on tehty 8 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Palautuksesta on aina etukäteen sovittava edustajamme kanssa. Vakiotuotteiden palautuksesta, joka ei johdu myyjän virheestä, hyvitetään enintään 80 %. Mittatilaus- ja erikoistuotteilla ei ole palautusoikeutta.

Pidätämme oikeuden hinnastossamme annettujen tietojen muuttamiseen.